2016年3月12日 星期六

【保皇貪腐檔案】6年前萬人圍立會 今僅12人



■萬名示威者2010年為對高鐵撥款表達不滿,包圍立法會。
6年前並肩看直播、一起包圍立法會的萬多人,今天只剩下12個。當年反高鐵停撥款大聯盟成員朱凱迪昨傍晚與戰友衝入立法會,反對通過高鐵追加撥款,對於往日同行者各走各路,他直言明白群眾近年對抗爭感灰心,加上不同派別路線不相容、左翼社運人士被打壓,令昔日萬人和平集會的場面不復見。
不少人揀明哲保身
反高鐵後成立了土地正義聯盟、繼續跟進規劃議題的朱凱迪,認為反高鐵群眾大幅減少的原因很多,「覺得灰心,冇用,同埋分咗好多派系,非我族類搞就唔理」。
朱凱迪明白港人近年參與多次大型抗爭,最終無功而還,自然失落沮喪,「但我自己就有啲嘢低潮時都要頂住,繼續囉,繼續捱住,繼續擺街站,要自己爭氣」。
他同意左翼近年被自稱勇武派的團體窮追猛打,部份人選擇抽身,「畀着第二個人企喺呢度,未必有好唔一樣嘅結果,好多人反而選擇避開,實瀨嘢GA喎呢啲位、實輸GA喎呢啲位,好多人唔想背負呢種指摘、標籤,導致好多嘢需要出聲而唔出聲」。
朱凱迪認為,現時港人已經把抗爭焦點轉移到政治上,不少人選擇明哲保身,「社運係撼頭埋牆,明知輸都係去做、去累積,理想主義,但要面對失敗」。對於由逾萬人參與到今天只剩12人,他說「冇乜感觸」,「冇乜好欷歔,大家都喺唔同位置去搵出路,個個都想帶嚟真正改變,我哋係要問自己而唔係問人哋,到底可以點樣empower(賦權)自己」。
中大政治與行政學系高級講師蔡子強則認為,昨日反高鐵行動參與者不多,與當年搞手放軟手腳有關,「佢哋嗰時係搞五區苦行,慢慢累積,依家係接近冇動員,冇build up(集結)」。

■記者張嘉雯

來源轉自:
【2016年03月12日訊】
(注意:帖內文或圖片中可能含有厭惡性簡體字;本站維護中華文化,堅決行使正體字。版權歸著者所有。)

沒有留言: